Kezdőlap » Kárpátalja » Közélet » Porosenko beperli az egyik ukrán tévét hírnevének csorbításáért

Porosenko beperli az egyik ukrán tévét hírnevének csorbításáért

Petro Porosenko ukrán elnök pert indít az Ihor Kolomojszkij ukrán oligarcha tulajdonában lévő 1+1 televízióval szemben, amely szerinte az utóbbi hónapokban lejárató kampányt folytatott ellene – közölte hétfőn Artur Heraszimov, az államfő mögött álló parlamenti párt frakcióvezetője.

Heraszimov az általa kiadott közleményben kijelentette: Porosenko öt éves elnöksége alatt ritka kivételektől eltekintve elvi okból tartózkodott attól, hogy pereskedjen bármilyen médiával. Ugyanakkor az 1+1 tévécsatorna tulajdonosa a frakcióvezető szavai szerint a kezében lévő tömegtájékoztatási eszközt, amellyel jelentősen befolyásolni tudja az ukrán emberek véleményét, arra használja, hogy elszámoljon személyes sérelmeiért az állammal.

“Petro Porosenko úgy döntött, hogy bírósághoz fordul az 1+1 csatornával szemben a róla módszeresen terjesztett hazugságok, a hatalmas méreteket öltő dezinformálás, valamint a neki, mint államfőnek és elnökjelöltnek a becsületét és tiszteletét ért sérelem miatt” – összegezte Herszimov.

Porosenko döntésének közvetlen előzménye, hogy az 1+1 tévécsatorna egyik múlt hétvégi műsorában azzal gyanúsította meg az elnököt, hogy felelősség terheli saját bátyja a kilencvenes évek végén bekövetkezett, máig sem tisztázott haláláért.

Ihor Kolomojszkijt annak idején Porosenko nevezte ki Dnyipropetrovszk megye kormányzójává, majd viszonyuk megromlása után leváltotta. Kolomojszkij volt a legnagyobb ukrán lakossági bank, a Privatbank tulajdonosa, amit komoly összegű konszolidációval és államosítással mentett meg a jelenlegi vezetés a csődtől. Kolomoszkij vagyonát befagyasztották, ellene jelenlegi is eljárás zajlik.

Az oligarcha – aki jelenleg külföldön él – nem titkoltan Porosenko bukását várja az elnökválasztáson.
Sajtónyilatkozataiban egyaránt támogatólag nyilatkozott Julija Timosenkóról, a Haza (Batykivscsina) párt jelöltjéről és Volodimir Zelenszkij humoristáról, azt viszont tagadta, hogy finanszírozná bármelyik kampányát is, mondván, nincs abban az anyagi helyzetben.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Porosenko tulajdonában lévő Prjamij tévécsatorna pedig éppen a regnáló államfő két fő riválisát Timosenkót, de talán még inkább Zelenszkijt igyekszik minél jobban lejáratni az elnökválasztás vasárnap esedékes első fordulója előtt.

Forrás: mti.hu

Szólj hozzá!

Read previous post:
Menesztettek egy koszovói miniszterhelyettest NATO-ellenes kijelentései miatt

Ramush Haradinaj koszovói miniszterelnök menesztette hétfőn Vesna Mikic igazságügyiminiszter-helyettest, mert a koszovói szerb kisebbségi politikus a NATO 20 évvel ezelőtti,...

Close